Dag III

 

Dag 3: Vi började dagen med en promenad i Tiergarten, en mysig park mitt i Berlin.


Vi gick längs Under den Linden och passade på att vila utanför riksdagen.


Vi gick till Brandenburger Tor och gick sedan till ett minnesmärke för förintelsen.


200 meter av Berlinmuren i närheten av Checkpoint Charlie.


Fika på Dunkin Donut. Galet gott!! Sedan fortsatte vi med att se universietet (lite snyggare än där jag går kan jag ju säga) och Berliner Dom och sedan tog vi tunnelbanan tillbaka till hotellet.


Kvällen avslutades på Hard Rock Café. Vi drack lite vin och åt god mat. Jag kan verkligen tipsa om att gå dit. Det är väldigt härlig miljö och trevlig personal. Bästa dagen på länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0